JACOB FALK
underviser i guitar, el-bas, band, musikkarrusel. Jacob er uddannet ved Rytmisk Musikkonservatorium i 2008 med diplomeksamen i guitar og musikpædagogik. Han har undervist børn fra 0.- til 9.klasse på Busses Skole i instrumenter som guitar, bas, trommer, band, musikkarrusel og studieteknik siden 2005.
Jacob har i årenes forløb spillet med en bred vifte af bands og genre (fra rock/pop, Jazz, Folk til avantgarde) og har turneret i Sverige, Italien, Holland, Tyskland, Polen og Danmark med Indie rockbandet Kandy Kolored Tangerine, Lovespeed og Tesco Value.
Desuden har Jacob åbnet Orange Scene på Roskilde Festival med Ichsel Tachsel i 2005.
TOM MORIIS
underviser i klaver og guitar for. Tom er uddannet på ASU School of Music (Arizona) Desuden har han modtaget soloklaverundervisning fra
diverse kapaciteter indenfor faget gennem årerne (Ole Kock Hansen, Jørgen Emborg m.fl.)
Tom har spillet og sunget i bands som Pockets og Kandy Kolored Tangerine og han er aktiv sangskriver for danske og udenlandske artister. Han underviser også i sangskrivning på konservatorier, aftenskoler og i KODA-regi.
Tom har undervist i Busses siden 2012.
Om sin undervisning siger Tom: ”Alle elever er forskellige, så jeg tager altid udgangspunkt i den enkelte elevs ønsker og forudsætninger”.
CARSTEN LENDER
underviser i sang, klaver, trommer og musikkarrusel. Carsten er uddannet på Rytmisk Konservatorium i Esbjerg med trommer som hovedfag .Han har fået undervisning i trommer af mange forskellige bl.a. Thomas Blachman.Carsten spiller i mange forskellige sammenhænge og har bl.a. spillet med Carsten Dal, Henrik Gunde (DR Bigband) og Peter Rosendal m.fl.Som sanglærer underviser Carsten i en teknik, der hedder “SLS”, som bl.a. Stevie Wonder, Prince, Ray Charles og mange flere har fået undervisning i. Carsten har undervist i Busses Musikskole siden 2008. Om sin undervisning siger han: “Det er vigtigt at eleven udvikler sig og er tryg og glad i undervisningen”.
OLIVER LÜBBERT
Underviser i sang og guitar.
Oliver er 27 år og bor i København og er oprindeligt fra Lynæs i Nordsjælland,
han er dansk sanger, sangskriver og har i årevis spillet koncerter rundt omkring i Danmark. I december udsendte han sin debutsingle "På Vingerne" som endte som ugens ’’Hit’’ på p4 og strøj til tops på spotify viral chart og ’’nye danske hits’’ mv.
Han har bl.a. skrevet titelmusikken til en børneserie på DR til programmet
’’Døden og Jeg’’. Han har arbejdet sammen med andre artister/producere fra den danske musikscene, bl.a. Chief 1 og Johnny Voss fra ’Kliché’ og modtaget
sangcoaching fra Sanne Gravlund. Han har læst på Oure Contemporary Music og på sangskriver linjen på DRH og musik+.
Undervisning er, at give lysten videre til at blive ét med musikken og udvikle
modet til at spille, synge og komponere sine egne sange.
HANS-JACOB
CHRISTENSEN
Hans-Jacob Christensen underviser i guitar og el-bas. Hans-Jacob er uddannet i Musikvidenskab på Københavns Universitet.
Han har undervist på Busses Musikskole siden 2005 og underviser desuden i Lejre musikskole og på L.O.F. i Slagelse.
Hans-Jacob har spillet i utallige sammenhænge og orkestre. P.t. i Funk/Disco/Soul orkesteret
DiscoSOULution, i et partyband og som solo-guitarist til receptioner og lign.
Hans-Jacob siger om sin undervisning: “Undervisningen tager udgangspunkt i den enkelte elevs alder, behov, ønsker og kunnen, med vægt på at udvikle elevens musikalitet og musikglæde. Vi vil komme omkring rytme/hørelære, tabulatur, nodelære, becifringer og
improvisation, og bevæge os rundt i forskellige stilarter”.
Lars Emil Jørgensen
Underviser i guitar, bas, band og musikkarrusel. Lars Emil er uddannet fra et flamenco-akademi i Madrid med guitar som hovedfag og er kandidat fra Aarhus Universitet med speciale i pædagogik og æstetik. Han har fået undervisning i jazzguitar af bl.a Nicklas Knudsen og studeret hos flamencolegenden José Manuel Montoya. Lars Emil spiller i mange forskellige sammenhænge indenfor genrerne world, folk, jazz og flamenco, og er en super dygtig formidler af musik til børn. Han har spillet med bl.a. Christian Sivert – Danmarks første flamencoguitarist. Som underviser vægter Lars Emil elevens egen motivation som det primære, og fokuserer derudover på elevens musikalitet, lyst til sammenspil (jam) og teknik. Om sin egen undervisning siger Lars Emil: ”Det er vigtigt at eleven trives med sit instrument og lærer glæden ved at spille musik med vennerne og andre musikere. Jeg viser hvordan musikundervisningen kan integreres i elevens hverdag, så de får mest glæde ud af undervisningen.”
AVIAJA ROLAND
Aviaja RolandUnderviser i sang. Aviaja er 28, uddannet musiklærer og sanger i Vokalgruppen Noor.Drevet af en nysgerrighed efter at udforske stemmens mange muligheder, har Aviaja gennem årene sunget i mange forskellige sammenhænge - både i forskellige rytmiske og klassiske kor, ensembler og som solist. Hun har bl.a. sunget under ledelse af dirigent Carol Jacobson i Californien, arbejdet som kirkesanger i forskellige kirker, sunget ved adskillige bryllupper, fester og lign. Aviaja spiller desuden saxofon, klarinet og klaver. Hun har løbende fordybet sig i forskellige genrer og sang-teknikker og om sin undervisning siger hun: “Mit fokus er, at eleven udvikler en sund og stærk stemme, samt finder både lysten og modet til at søge sin egen vej i musiklivet”.
LARS CHRISTIAN KORTHOLM
er daglig leder af Busses Musikskole. Lars Christian er uddannet i Æstetik og Kultur fra Aarhus Universitet. Han har en fortid som professionel musiker i bl.a. bandet Sticks ’n’ Fire. Lars Christian har desuden arbejdet som musiklærer og efterskolelærer inden han i 2007 blev ansat som lærer på Busses Skole. I 2008 blev han ansat som daglig leder af Busses Musikskole. Om sit arbejde siger Lars Christian:
”Jeg er stolt over at stå i spidsen for et hold af dedikerede og yderst kompetente musiklærere.
De er virkelig i stand til at formidle musikglæde til eleverne, men udover det, giver de eleverne udfordringer, der kræver koncentration og fordybelse, og de viser, at man ved fælles hjælp kan klare de udfordringer, der er ved at forbedre sig musikalsk. Disse kompetencer er gavnlige for eleverne og kan bruges i mange sammenhænge.”